SEO – van analyse naar uitwerking
Zonder een goede vindbaarheid verdwaald uw website op het wereldwijde web en zal zij niet door uw klanten gevonden worden. Optimalisatie voor zoekmachines (SEO) vloeit voor uit uw online strategie en dient al opgepakt te tijdens het ontwerpen van de site, het dient een onderdeel te vormen van de sitestructuur. Naast de beoordeling van Google op de wijze waarop zoekwoorden aanwezig zijn in de site structuur en urls, worden aspecten als pagina titels, headers en tags bekeken. Dit zijn aspecten die vrij makkelijk zijn te implementeren. Even belangrijk is het echter om ook te zorgen voor hoogstaande content waarin de zoekwoorden ook op heldere wijze in terugkeren.
Als eerste stap kunnen wij u helpen met het uitvoeren van een analyse van keywords zodat een optimale keuze kan worden gemaakt. De selectie wordt doorgevoerd in het ontwerp van de structuur en vormt de basis voor het schrijven van de content en de praktische code van de pagina’s. Dit vergt ook na oplevering van de website de aandacht om ervoor te zorgen dat ook nieuwe content bijdraagt aan een verbetering van de vindbaarheid.
Naast keywords is ook page rank van essentieel belang. Dit is relatieve waarde die Google toekent aan websites. Hoe hoger de page rank, hoe hoge de plaatsing van de website in de zoekresultaten. Via linkbuilding, hoogstaande content en social media is de page rank te beïnvloedden. Ook dit is een continue proces waar wij u graag bij helpen.
Dierenkliniek Westerpark
Voor een groter bereik en meer contact met haar klanten werd de website van Dierenkliniek Westerpark tegen het licht gehouden. Resia Bibo ontwierp een nieuwe persoonlijkere en zachtere look en door meer aandacht voor SEO steeg de website naar nummer 2 en 3 bij Google op de belangrijkste keywords. Studio Singel verzorgt contact met de klanten via een maandelijkse nieuwsbrief.